maandag 14 maart 2011

Samen is niet alleen..

En jawel. Daar is hij dan. Paris Hilton zou zeggen “My BFF”. Iets anders dat de lading dekt is de naam van een serie die in de jaren ’90 op SBS te zien was. De heer Jan Smit heeft er een heuse meezinger over geschreven en wie kent niet het groepje twintigers uit Manhattan dat hun koffie graag dronk in koffiehuis ‘Central Perk´. Dit alles gaat over vrienden. Ik heb het over Best Friend Forever, Vrienden Voor Het Leven en natuurlijk Friends.
“Toen wij elkaar hier tegenkwamen
Werd jij mijn grote ideaal
Jij beheerst mijn bestaan totaal
Niet langer vrij
Maar verder samen”

Met mijn nieuwe vriend heb je niet direct een goed, diepgaand gesprek onder het genot van een kop koffie of een koud biertje. Maar het is wel een vriend om mooie momenten mee te delen. Deze vriend helpt je dingen te herinneren. En deze vriend laat anderen meegenieten van momenten die jij beleeft. Deze momenten leg je samen vast. Deze vriend neem je, zonder dat hij tegenstribbelt, overal mee naartoe. Soms voelt ‘ie zich wat leeg, maar na wat nieuwe energie staat ‘ie weer uren paraat.
Je hoort ‘m nooit zeuren en hij is, desgewenst, altijd gefocust op z’n doel.  Het is wel een vriend met een gebruiksaanwijzing. Met zijn vele eigenschappen, weet je precies wat je aan hem hebt. Het is nu alleen nog een kwestie van veel tijd met elkaar doorbrengen om elkaar beter te leren kennen.
“Want wij zijn
Vrienden voor het leven
Kameraden tot de laatste dag
Vrienden voor het leven
Als 't kan, als 't lukt, als ’t mag”
Ze zeggen wel eens ‘vriendschap is niet te koop’. Maar ik heb er, voor mijn doen, toch een vermogen voor neergeteld. Ik liep in m’n eentje de speciaalzaak binnen en samen gingen we naar buiten. Vanaf nu ga ik mijn leven delen met mijn nieuwe best friend forever en vriend voor het leven:  Ik heb een nieuwe camera.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten